Khamis, 14 Oktober 2010

PRESIDEN i RAKAN MENGAJAK MAHASISWA UNISEL BANTAH PENGANJURAN KONSERT ADAM LAMBERT


Persatuan Mahasiswa Islam UNiSEL (Persatuan i Rakan) membantah sekeras-kerasnya tindakan pihak Agensi Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal) membenarkan artis 'gay' Amerika Syarikat, Adam Lambert mengadakan konsert di negara ini. Konsert anjuran Marctensia Entertainment dan


" konsert tersebut bakal membuka ruang kepada golongan homoseksual untuk le

bih beran

i

menampilkan diri di khalayak ramai kerana keizinan dari pihak kerajaan ini seolah-olah

memberi 'lampu hijau' kepada budaya gay menular di Malaysia. Syarat yang dikenakan pihak PUSPAL seakan tidak menjamin apa-apa kerana pengaruh homoseksual yang ada padanya sudah cukup untuk mempengaruhi generasi muda Malaysia. Tambahan pula, budaya sebegitu adalah bercanggahan dengan norma kehidupan budaya ketimuran. Adalah kurang sesuai sebuah negara yg mendapat pujian dari Mufti Syria baru-baru ini membenarkan artis tidak bermoral seperti itu menjejakkan kaki ke Malaysia."

kata Presiden i Rakan saudara Shardiansha Bin Samsuddin .


Adam Lambert sendiri dikecam hebat oleh dunia setelah melakukan beberapa adegan kontroversi di pentas Anugerah Award Amerika sebelum ini. Ekoran itu, rancangan televisyen Good Morning Americaterbitan ABC di Amerika Syarikat membatalkan penampilan Adam di udara kerana menolak budaya liar penyanyi gay itu.

Justeru itu, PMI UNiSEL mengharapkan pihak kerajaan mengambil tindakan yang sepatutnya supaya gejala ini tidak 'dihalalkan' dalam masyarakat kita, di samping semua pihak perlu bekerjasama untuk memastikan negara kita terhindar daripada gejala-gejala yang boleh merosakkan masyarakat kita. Gejala ini, jika dipandang mudah pasti akan membarah dalam masyarakat Malaysia.


Justeru itu ,PMI UNiSEL menyeru kepada semua penggiat seni, NGO dan mahasiswa/i khususnya mahasiswa/i UNiSEL serta Pihak PENTADBIRAN UNiSEL bersama-sama untuk memboikot konsert itu sekiranya ia diteruskan oleh pihak PUSPAL. Jangan gadaikan maruah agama semata-mata kerana hedonisme yang melampau. PMI UNiSEL percaya, pihak kerajaan akan melakukan yang terbaik tanpa mengenepikan sensitiviti beragama dan hak bersuara bagi rakyat Malaysia yang masih sayangkan tanah air ini.


Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). Ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya:

“Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji, yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? “Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dengan meningalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum yang melampaui batas”. Dan tidak ada jawab dari kaumnya selain daripada berkata: “Usirlah mereka (Nabi Lut dan pengikut-pengikutnya yang taat) dari Bandar kamu ini, sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang (mendakwa) mensucikan diri.”
(Surah Al-A’raf:80-82





"UNIVERSITI INDUSTRI SELANGOR BENCI MAKSIAT"

UNISEL BERSIH MAKSIAT


Liputan Semasa :

Exco Penerangan & Multimedia

Persatuan i Rakan

0 ulasan:

Jundullah